fbpx

Koliko je bezbedno vežbanje tokom trudnoće?

Dve linije na kućnom testu trudnoće, trepereći otkucaji srca na ultrazvuku i odjednom se vaš svet promenio: trudni ste! Bez obzira na to kuda vas ovaj novi put vodi, možda ćete početi da preispitujete svoje dnevne odluke na nov način jer otkrijete intenzivnu želju da zaštitite bebu koja raste u vama. Čak bi i vaše rutine vežbanja mogle biti pod lupom, naročito ako vas kasnonoćno guglanje natera da nagađate sve za šta ste verovali da znate.

 

Koliko je bezbedno vežbanje tokom trudnoće?

Kratak odgovor? Vežbanje tokom trudnoće nije samo bezbedno, već se i preporučuje. Najvažniji princip trudnoće je: ono što je dobro za mamu dobro je i za bebu. Američki koledž opstetričara i ginekologa (ACOG) i američka kancelarija za prevenciju bolesti i promociju zdravlja primećuju da vežbanje tokom trudnoće može smanjiti:

  • dobijanje na težini
  • rizik od gestacijskog dijabetesa, posebno kod žena sa prekomernom težinom ili gojaznim ženama
  • rizik za carski rez

Osim toga, pomaže trudnicama u sprečavanju ili upravljanju neizbežnim bolovima. Redovna fizička aktivnost tokom trudnoće može pomoći psihološkom blagostanju, a možda čak i smanjiti depresiju i anksioznost tokom postporođajnog perioda. Osim toga, žene koje vežbaju tokom trudnoće mogu se brže oporaviti nakon porođaja.

 

Koliko biste trebali biti aktivni?

Preporučuju se umerene aktivnosti 20 do 30 minuta, tri do četiri puta nedeljno tokom cele trudnoće. Najsigurnije je izbegavati vežbe duže od 45 minuta u jednoj sesiji kako biste sprečili hipoglikemiju (nizak nivo šećera u krvi).

Najbolje vreme za povećanje nivoa aktivnosti je pre nego što zatrudnite. Generalno, možete bezbedno da nastavite sa vežbanjem na nivou napornih aktivnosti koje ste vežbali pre trudnoće. Dakle, ako ste uživali u umerenoj aktivnosti, držite se toga umesto da ubrzavate tokom trudnoće. Ako ste uživali u intenzivnim aktivnostima, možda ćete moći da nastavite, mada je najsigurnije da se posavetujem sa svojim lekarom.

Naravno, mnoge žene zatrudne bez utvrđene rutine vežbanja. Ako je ovo slučaj kod vas, počnite polako i postepeno da vežbate. Na primer, pokušajte da šetate još nekoliko puta nedeljno.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.

x Logo: Shield Security
This Site Is Protected By
Shield Security