fbpx

Kako zaštiti zdravlje tokom ekstremnih vrućina?

Visoke temperature u letnjem periodu godine mogu znatno naškoditi zdravlju ljudi, pogotovu osobama koje već boluju od određenih bolesti. 

Od krucijalne je važnosti da se tokom vrelih letnjih dana zaštitmo i preduzmemo vanredne mere u svakodnevnom životu kako bismo sačuvali zdravlje. 

Osoba se može se razboleti od vrućine ako se telo ne može pravilno samostalno rashladiti. Glavne stvari koje utiču na sposobnost vašeg tela da se hladi tokom izuzetno vrućeg vremena su:

Visoka vlažnost. Kada je vlažnost visoka, znoj se neće ispariti tako brzo. Ovo sprečava telo da ispušta toplotu onoliko brzo koliko je možda potrebno.

Lični faktori. Starost, gojaznost, groznica, dehidracija, srčane bolesti, mentalne bolesti, loša cirkulacija, opekotine od sunca i upotreba lekova i alkohola, mogu igrati ulogu u tome da li osoba može  normalno funkcionisati po veoma vrućem vremenu.

Osobe koji su u izložene najvećem riziku uključuju ljude starije od 65 godina, decu mlađu od dve godine i ljude sa hroničnim bolestima.

Ljudi sa povećanim rizikom od bolesti povezanih sa vrućinom mogu preduzeti sledeće zaštitne mere kako bi se zaštitili:

  • Boravite u klimatizovanim prostorijama koliko god možete. 
  • Ne oslanjajte se na ventilator kao svoj glavni rashladni uređaj tokom ekstremnih vrućina.
  • Pijte više vode nego obično i ne čekajte da ožednite.
  • Potražite pomoć prijatelja ili komšije u vezi nabavke namirnica ili neophodnih aktivnostu po gradu u sred dana, kada je najtoplije. 
  • Izbegavajte uključivanje šporeta ili rerne za kuvanje tokom dana, dok su temperature najviše. 

Čak i mladim i zdravim ljudima može pozliti od vrućine ako učestvuju u napornim fizičkim aktivnostima tokom visokih temperatura:

  • Ograničite aktivnosti na otvorenom, posebno u podne kada je najjače sunce.
  • Redovno nanosite kremu za sunčanje kako je naznačeno na pakovanju.
  • Počnite aktivnosti polako i ubrzavajte tempo postepeno.
  • Pijte više vode nego obično i ne čekajte dok ožednite da biste popili više. 
  • Grčevi u mišićima mogu biti rani znak da bi trebalo da rashladite telo.
  • Nosite široku, laganu odeću svetlih boja.

Visoke temperature rizične su za svakog čoveka, bez obzira na zdravstveno stanje. Savete za prevenciju od ekstemnih vrućina, pomenute ranije u tekstu, trebalo bi se se pridržavati i primenjivati tokom celog leta. 

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.

x Logo: Shield Security
This Site Is Protected By
Shield Security