[vc_row][vc_column][vc_column_text]Zašto se javlja jutarnja ukočenost?

„Nije poznato zašto dolazi do jutarnje ukočenosti, posebno sa godinama, ali jedina zajednička nit je ta što se javlja nakon dugih neaktivnosti“, kaže dr William Docken, reumatolog sa Harvard-affiliated Brigham and Women’s Hospital. Zbog toga se često osećate tako ukočeno kada se probudite, jer je spavanje ono vreme kada ste neaktivni najduže vreme.

Međutim, svaki produženi period sedenja takođe može izazvati ukočenost, poput gledanja televizije, rada za računarom ili vožnje automobila.

 

Jednostavan lek za ukočenost

Da biste prekinuli dugo sedenje, postavite tajmer na telefonu ili računaru da vas podseća da se krećete svakih 20 do 30 minuta

Druga opcija je sledeća A-B-C rutina. Tri male vežbe fokusiraju se na glavna ukočena područja: ramena, leđa i noge. Učinite to ujutru da biste se oslobodili bola, tokom pauze od sedenja ili kad god se osećate pomalo „ukočeno“.

A

Stanite uspravno sa stopalima zajedno. Dok udišete, ispružite ruke u stranu i prema gore prema plafonu. Dok izdišete, spustite ruke nazad u bokove. Ponovite pet do 10 puta.

B

Stanite uspravno sa malo razmaknutim nogama. Stavite ruke na donji deo leđa tako da su vrhovi prstiju okrenuti nadole. Dok udišete, odmaknite ramena unazad i nežno podignite grudi prema plafonu, savijajući leđa do tačke udobnosti. Trebalo bi da gledate u plafon ispred sebe. (Pazite da ne istegnete vrat.) Zadržite tri do pet udisaja. Otpustite prilikom izdisanja. Uradite tri do pet ponavljanja.

C

Stanite sa nogama otprilike u širini ramena i rukama spuštenim sa strane. Podignite ruke iznad glave. Dok izdišete, savijte kukove i kolena i spustite se u položaj čučnja (što je moguće niže) držeći leđa uspravno. Zadržite nekoliko sekundi i stojite dok spuštate ruke da završite jedno ponavljanje. Ponavljajte pokret dok ne napravite pet do 10 ponavljanja. Takođe možete podići ruke samo do visine grudi ili držati ruke na butinama, tako da se fokusirate samo na donji deo tela.

Izvor: www.health.harvard.edu[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *