Blog

Prof.-dr-Dragan-Tavčiovski-kardiologija

Bolje sprečiti nego lečiti, prof. dr Tavčiovski o značaju tretmana srčanih bolesti

Globalne bolesti čovečanstva, kao što je ishemijska bolest srca, angina pektoris, infarkti srca, hipertenzija koju u svetu ima skoro 20-25 odsto čovečanstva, direktno su vezane za način ishrane, gojaznost, fizičku nekativnost, pušenje, stres – kaže u intervjuu profesor dr Dragan Tavčiovski, načelnik Klinike za kardiologiju VMA. – Cilj svetskih kardiologa je da do problema ne dođe, što može da se postigne dobrom kontrolom krvnog pritiska i redovnim lekarskim kontrolama. Ali ti pregledi ne mogu da traju tri minuta, na brzinu,

Panićni napad

Panični napad

U savremenom društvu prirodno je da ljudi brinu o raznim stvarima: zdravlju, porodici, poslu…. Ove brige možemo podeliti na anksioznosti koje predstavljaju strepnju, brigu od neke opasnosti koja je nejasna, nepoznata i strahove koji su uvek određeni i odnose  se na realne životne opasnosti. Pod uticajem raznih stresnih situacija dešava se (ne uvek) da nivo anksioznosti znatno poraste i preraste u napad panike. Šta je napad panike? Napad panike je iznenadni doživljaj ekstremnog straha, koji je praćen brojnim telesnim simptomima i u

Krvni pritisak

Sprečite pojavu visokog krvnog pritiska

Visoki krvni pritisak moguće je kontrolisati i sprečiti otklanjanjem pojedinih faktora rizika i praćenjem preporuka, kojih bi naročito trebalo da se pridržavaju starije osobe i oni koji u porodici imaju slučajeve hipertenzije. Prestanite da pušite Konzumiranje duvana uzrokuje ubrzanje srčanog ritma, sužavanje krvnih sudova (vazokonstrikcija) i privremeno povišenje krvnog pritiska. Smanjite unos alkohola Ograničite unos alkoholnih pića na najviše jednu čašu dnevno. Smanjite unos soli i zdravo se hranite Dajte prednost svežoj ili zamrznutoj umesto prerađenoj hrani (konzerviranoj, polugotovoj i sl.), koja često sadrži previše soli.

vitamini

Saznajte koji vitamini jačaju imunitet u zimskom periodu

U zimskom periodu je izuzetno važno da poboljšate imunitet, da biste se zaštitili od virusa. Jedan od najboljih saveznika u borbi protiv infekcija su vitamini, zato pogledajte zašto je značajan unos svakog od njih i koje su namirnice izvor zdravlja. Vitamin A Vitamina A ili beta-karotena ima u namirnicama biljnog i životinskog porekla. U namirnicama životinjskog porekla − ribi, džigerici i mlečnim proizvodima. Dnevno je potrebno da unesete 2,1mg provitamina A. Izuzetno je važan kao čuvar vida, ali i u zaštiti kože

Reumatizam

Kako ublažiti reumatizam

Smanjite bol Ublažite bol antireumaticima koje će vam prepisati lekar. Lekari ponekad obolelima od artroze preporučuju glukozamin i hodroitin-sulfat, za koje se veruje da podmazuju zglobove i da doprinose obnavljanju oštećene sglobne hrskavice. Eliminišite višak kilograma Prekomerna težina uvećava pritisak koji telo vrši na zglobove, naročito na kolena i kukove. Nosite udobnu obućuPazite na ishranu Jedite hranu bogatu kalcijumom vitaminom D (ili ih uzimajte u vidu suplemenata) da biste sprečili degeneraciju zglobne hrskavice. Redovno se bavite umerenom fizičkom aktivnošću Aktivnosti poput hodanja, vožnje bicikla, joge i plivanja

Kontaktirajte nas za više informacija ili zakažite pregled

x Logo: Shield Security
This Site Is Protected By
Shield Security